Followers

Thursday, August 25, 2011

contengan jalanan..

"The man who decided to change on the twelfth hour dies on the eleventh"

assalamualaikum...

Contengan Jalanan
I-FEND

minggu lepas aku baru je abes bce buku ni sejurus novel VERSUS..contengan pengalaman perjalanan cari Tuhan..
memang best novel ni!!!aku jamin...

aku x reti la nak pendek kan cite ni..kang x pasal2, ade aku tulis satu buku kang..
haha..

one of the quote...
"Memang sungguhlah, dunia ini suatu persinggahan. Persinggahan yang sangat sekejap. Hidup atas bumi ini seolah-olah sama macam orang mengembara yang rehat sekejap buat pit-stop bawah bayang pokok dan lepas tu sambung perjalanan. Sekadar tempat melepas lelah. Macam orang masuk rentas desa dan berhenti kejap kat khemah air, bukan rehat lama macam orang bawak kereta di highway dan berhenti kat R&R PLUS Tapah."

another quote..
"Hidup bukan hanya diertikan dengan not muzik atau warna-warna. Hidup bukan hanya diertikan dengan kejar harta dan kekayaan. Hidup bukan hanya diertikan dengan kejar cita-cita. Hidup bahagia bukan diertikan dengan hanya senyum ketawa riang gembira. Hidup ini untuk akhirat. Living here for the hereafter."

ending novel ni memang sgt sedeh..

Dearest Chad,
Aku rindu kau.
Aku sayang kau.
Ada rezeki kita masuk syurga, kita jumpa kat sana,bro.

Mati itu pasti. Dia tahu.
Waktu sampai ajal tiada toleransi. Dia tahu.
Ajal x kenal usia di bumi. Dia tahu.
Larilah ke ceruk bumi mana sekalipun, maut itu pasti akan datang tanpa kompromi. Dia tahu.
Bayang maut itu boleh datang dengan merangkak atau boleh datang dengan laju sekilas kilat besi. Dia tahu.
Tapi untuk akal dan hati menerima, bukan semudah itu...

sekian....

p/s: ade part II- (K squared)



Thankyou daun keladi, kalau rajin like sekali !

No comments:

Post a Comment